Goed nieuws: gratis verzending vanaf 20 euro! * Verberg
Welkom, Hoe Kunnen Wij Je Helpen?

Welkom, hoe kunnen wij je helpen?

Selecteer onderwerpen

Algemeen

  1. Heb jij een klacht?

    Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over de dienstverlening zoals u die ervaren heeft. Toch vragen wij u vriendelijk om uw klacht via de e-mail aan de afdeling klantcontact door te geven. Dit kan per e-mail, regulier post en/of telefonisch.

    Lees meer >
  2. Hoe voorkom ik die vervelende piep in mijn oren na het uitgaan?

    Die piep in je oren is te voorkomen door goede gehoorbescherming te dragen.

    Lees meer >
  3. Mijn vraag staat hier niet tussen. Wat nu?

    Heb je een andere vraag, neem dan contact met ons op.

    Lees meer >
  4. Verkopen jullie ook wegwerp oordopjes?

    Naast de filter oordopjes en de op maat gemaakte oordoppen verkopen wij ook wegwerp oordopjes voor eenmalig gebruik: Alpine Plug&Go schuimoordoppen.

    Lees meer >
  5. Waarom is te veel demping niet goed?

    Te veel demping kan een te afgesloten gevoel veroorzaken, omdat dit de meeste tonen blokkeert. Het kan eventueel ook desoriëntatie, duizeligheid en/of misselijkheid veroorzaken. Je kunt door het compleet afsluiten van de oordop ook sneller vermoeid raken.

    Lees meer >
  6. Wat is het verschil tussen schuimoordoppen en filteroordoppen?

    Kijk in het onderstaande schema voor de vele voordelen van filteroordoppen ten opzichte van de schuimoordopjes.

    Lees meer >
  7. Welke oordopjes zijn het beste?

    Alpine heeft filteroordopjes, schuimoordopjes en op maat gemaakte oordopjes (otoplastieken) in haar assortiment. Filter oordopjes en schuimoordopje zijn universeel en passen in elk oor.

    Lees meer >

Oordoppen

  1. De gebruiksaanwijzing van mijn oordoppen ben ik kwijt. Kan ik die nog ergens vinden?

    De gebruiksaanwijzing is te vinden op de desbetreffende productpagina.

    Lees meer >
  2. De oordopjes passen niet goed in mijn oren. Wat nu?

    Ieder oor is anders en uniek. Voor de productie van onze universele oordoppen is een gemiddeld oor als maatvoering gebruikt.

    Lees meer >
  3. Hebben de oordoppen een CE-markering?

    Alle universele Alpine producten zijn CE-gecertificeerd. De CE-markering geeft aan dat onze producten voldoen aan essentiële eisen.

    Lees meer >
  4. Hoe kan ik de oordoppen het beste bewaren?

    De oordoppen kun je het beste in de originele verpakking bewaren.

    Lees meer >
  5. Hoe kan ik mijn oordoppen schoonmaken?

    Maak de oordoppen schoon met Alpine Clean of met lauwwarm water en zeep.

    Lees meer >
  6. Hoe moet ik de oordopjes indoen?

    Voor het inbrengen kan de meegeleverde inbrenghuls gebruikt worden.

    Lees meer >
  7. Hoelang gaan de universele oordopjes mee?

    Dat is afhankelijk van hoe vaak je ze gebruikt. Een universele gehoorbeschermer die dagelijks wordt gedragen gaat gemiddeld drie à vier maanden mee.

    Lees meer >
  8. Kan ik de filters van mijn universele oordoppen verwisselen?

    De MotoSafe, MusicSafe Classic en MusicSafe Pro worden geleverd met meerdere filtersets met verschillende dempingswaardes.

    Lees meer >
  9. Kan ik een draagkoordje krijgen bij de universele dopjes?

    Nee, het is helaas niet mogelijk om een draagkoordje te bestellen.

    Lees meer >
  10. Mijn filters zijn nog goed maar de oordopjes zijn oud. Zijn er losse oordopjes te koop voor de universele sets?

    Nee, de thermoplugs/oordopjes zijn helaas niet los en zonder filter verkrijgbaar.

    Lees meer >
  11. Verkopen jullie ook waterdichte oordoppen?

    Ja, wij verkopen ook waterdichte oordoppen. Speciaal voor het zwemmen hebben wij de SwimSafe ontwikkeld.

    Lees meer >
  12. Waar zijn Alpine oordopjes te koop?

    De oordopjes worden onder andere in onze webshop verkocht. Ook worden de oordoppen bij onder andere zeer veel audiciens, opticiens, drogisterijen en apotheken in Nederland en België verkocht.

    Lees meer >
  13. Wat is het verschil tussen de PartyPlug, de MusicSafe Classic en de MusicSafe Pro?

    De thermoplugs die voor de PartyPlug, de MusicSafe Classic en de MusicSafe Pro worden gebruikt zijn hetzelfde.

    Lees meer >
  14. Zijn er losse filters te koop?

    Voor de universele producten verkopen wij helaas geen losse filters.

    Lees meer >

Otoplastieken

  1. Hoe gaat dat precies als ik oordoppen op maat wil laten maken?

    Via het contact-/afspraakformulier of telefoonnnummer 0346-333350 kan je een afspraak met ons maken voor het maken van afdrukken van je oren.

    Lees meer >
  2. Hoe kan ik mijn op maat gemaakte oordoppen schoonmaken?

    De otoplastieken kun je het beste met Alpine Clean schoonmaken. Alpine Clean is een desinfecterende reinigingsspray op basis van gedenatureerde ethylalcohol.

    Lees meer >
  3. Hoe plaats ik de otoplastieken in mijn oren en hoe haal ik ze eruit?

    Op onze website vind je een uitgebreide handleiding. Deze gebruiksaanwijzing is ook mee gestuurd met de otoplastieken.

    Lees meer >
  4. Hoe wordt gecontroleerd of mijn oordop lekt?

    Voor de lektest wordt eerst het filter uit je oordop gehaald. De oordop doe je in je oor en de lektester wordt via een slangetje aan je oordop bevestigd.

    Lees meer >
  5. Hoe zie ik welke oordop voor mijn linker en welke voor mijn rechter oor is?

    De oordop met het rode stipje is de rechter oordop.

    Lees meer >
  6. Hoelang duurt het aanmeten van de oordoppen?

    Het aanmeten van oordoppen duurt ongeveer 15 minuten.

    Lees meer >
  7. Hoelang duurt het voordat ik mijn otoplastieken binnen heb?

    Na het aanmeten worden de afdrukken naar het laboratorium gestuurd.

    Lees meer >
  8. Hoelang gaat mijn gehoorbescherming gemiddeld mee?

    Bij goede reiniging en verzorging gaan otoplastieken gemiddeld zo'n vijf jaar mee. Je hele leven blijven je oren groeien waardoor de vorm van je oor verandert.

    Lees meer >
  9. Hoeveel dempen de filters in mijn otoplastieken?

    Voor de otoplastieken zijn er vijf filters te gebruiken, die per kleur een andere dempingswaarde hebben.

    Lees meer >
  10. Ik ben mijn op maat gemaakte oordoppen kwijt. Wat moet ik doen?

    Als je bij aankoop van je otoplastieken een verliesregeling hebt afgesloten, dan heb je bij de uitlevering van je otoplastieken een verliescertificaat ontvangen.

    Lees meer >
  11. Ik wil graag mijn filters verwisselen. Hoe doe ik dat?

    Wanneer je een ander filter in je zachte otoplastieken wenst dan mag je de oordoppen naar ons opsturen.

    Lees meer >
  12. Is het niet veel beter om altijd voor de hoogste demping te gaan?

    Wanneer je zo min mogelijk wilt horen dan is de hoogste demping inderdaad een aanrader.

    Lees meer >
  13. Kan ik mijn oordoppen laten testen op lekken?

    Als je twijfelt of je oordoppen (nog) goed afsluiten kan je ze laten testen op ‘lekdichtheid’. Alpine heeft hiervoor speciale testapparatuur ontwikkeld.

    Lees meer >
  14. Kan ik van otoplastieken oorontsteking krijgen?

    Nee, van de otoplastieken zelf kan je geen oorontsteking krijgen. De op maat gemaakte zijn namelijk behandeld met een anti allergische coating.

    Lees meer >
  15. Mijn otoplastieken zitten niet goed in het oor, wat moet ik doen?

    In het begin zullen de nieuwe otoplastieken wat stroef aanvoelen, maar als je ze een aantal keren hebt gebruikt, zullen ze soepeler je oren in gaan.

    Lees meer >
  16. Na verloop van tijd ga ik meer geluid horen, kan ik een zwaarder filter krijgen?

    Ja, het is altijd mogelijk om een ander filter te laten plaatsen. Ook is het verstandig om een lektest uit te laten voeren. Als een otoplastiek lekt, laat hij meer geluid door en ga je dus ook meer geluiden horen.

    Lees meer >
  17. Waar kan ik de oordoppen aan laten meten?

    Je kan de otoplastieken onder andere bij ons in Soesterberg aan laten meten.

    Lees meer >
  18. Wat is beter: harde of zachte gehoorbeschermers?

    Bij oordoppen op maat is er de keuze uit harde en zachte oordoppen. Alpine adviseert om zachte op maat gemaakte oordoppen te nemen.

    Lees meer >
  19. Wat is het verschil tussen Alpine Clean en reinigingstabletten?

    Reinigingstabletten laten kalkresten achter op/in de otoplastiek. De kalkresten kunnen verstoppingen in het filter veroorzaken en de huid gaan irriteren.

    Lees meer >
  20. Wat is het verschil tussen otoplastieken en op maat gemaakte oordoppen?

    Hier zit geen verschil tussen. Met otoplastieken en op maat gemaakte oordoppen wordt hetzelfde bedoeld.

    Lees meer >
  21. Wat moet ik doen bij verlies/diefstal van mijn otoplastieken?

    Als je bij de aankoop van je otoplastieken een verliesregeling hebt afgesloten, dan heb je bij de uitlevering van je otoplastieken een verliescertificaat ontvangen.

    Lees meer >

Shop

  1. Betaal ik verzendkosten?

    Standaard verzendkosten zijn € 2,50 en vanaf een orderbedrag van € 20,- betaal je geen verzendkosten. Dit geldt alleen voor producten die door de brievenbus passen binnen Nederland en België.

    Lees meer >
  2. Hoe ziet het verjaardag, Sinterklaas en Kerst inpakpapier eruit?

    Speciaal voor verjaardagen, Sinterklaas en Kerst pakt Alpine voor € 0,99 de bestellingen in. Op deze pagina kan je al het inpakpapier bekijken.

    Lees meer >
  3. Hoelang duurt het voor ik mijn bestelling in huis heb?

    Bestellingen binnen Nederland die op werkdagen voor 14:00 uur betaald zijn worden dezelfde dag nog verstuurd.

    Lees meer >
  4. Ik heb een verkeerd product gekregen. Wat nu?

    Wij stellen jouw bestelling met de grootst mogelijke zorg samen. Mocht je desondanks toch een artikel toegestuurd krijgen dat je niet hebt besteld dan kunt je dit aan ons retourneren.

    Lees meer >
  5. Is de webshop wel veilig?

    Alpine.nl is een veilige webshop en gericht op klanttevredenheid.

    Lees meer >
  6. Kan ik mijn product retourneren?

    De meeste Alpine producten zijn om begrijpelijke hygiënische redenen voorzien van een zegel. Deze producten kunnen niet geretourneerd worden indien deze verzegeling verbroken is. Mocht een artikel technisch defect zijn, dan kun je contact met ons opnemen.

    Lees meer >
  7. Levertijd

    Bestellingen binnen Nederland, die op werkdagen voor 14:00 betaald zijn, worden dezelfde dag verstuurd. Bij een normaal verloop zal de bestelling de volgende dag geleverd worden.

    Lees meer >
  8. Mijn kortingscode werkt niet. Wat nu?

    Controleer of je geen typefouten hebt gemaakt.

    Lees meer >
  9. Op welke manieren kan ik betalen?

    U kunt bij ons betalen met iDEAL, PayPal, Mastercard, VISA, Bancontact/Mister Cash of Sofort Banking.

    Lees meer >
  10. Past mijn bestelling door de brievenbus?

    Je pakketje past in de meeste gevallen door de brievenbus. Je winkelmandje laat direct de verzendkosten zien.

    Lees meer >
  11. Wie komt mijn (oordoppen-)bestelling bezorgen?

    Bestellingen tot € 50,- worden met PostNL verzonden.

    Lees meer >

Ook oordoppen voor uw situatie?