Leestijd: 2 minuten

9 op de 10 enthousiast over uitgaan met gehoorbescherming

Het jaarlijkse dance event Spinnin’ Sessions, georganiseerd door platenlabel Spinnin’ Records, deelde dit jaar tijdens ADE aan al haar bezoekers filteroordoppen uit. Een primeur, want dit was het allereerste piepvrije feest! Het doel van deze actie was simpel: danceliefhebbers laten ervaren dat je met goede oordoppen nog meer van de muziek geniet. En dat is gelukt, zo blijkt uit een steekproef onder de ruim 1.200 bezoekers. Maar liefst 90 procent geeft aan in de toekomst alleen nog maar te feesten met oordoppen in. 

Geslaagd experiment tijdens ADE

‘Ik wil mijn vrienden goed kunnen verstaan’ of ‘ik wil van de muziek blijven genieten’: veelgehoorde redenen om geen gehoorbescherming te dragen tijdens het uitgaan. Dit klopt als het over schuimoordoppen of wasbolletjes gaat, maar er bestaan ook oordoppen met een speciaal muziekfilter. Hiermee geniet je op een veilige èn prettige manier van een festival of concert. Zo ontstond het idee om tijdens Spinnin’ Sessions Alpine filteroordoppen uit te delen, om vervolgens te peilen hoe mensen ADE hebben ervaren mèt oordoppen in. Uit de steekproef blijkt dat zo’n 90 procent van de ondervraagden van plan is om tijdens het volgende feestje weer Alpine oordoppen te dragen. En dat terwijl bijna 4 op de 10 bezoekers voor ADE 2019 nog nooit oordoppen had gedragen. Maar liefst 72% van de bezoekers gaf verder aan dat je met de oordoppen de muziek super goed blijft horen. Missie geslaagd dus!

Wereldwijd bereik

Spinnin’ Records, Sam Feldt en Alpine hadden dit jaar tijdens ADE een duidelijke gemeenschappelijke boodschap: ‘Love the music. Protect your ears.’. Roger de Graaf, CEO van Spinnin’ Records: “Wat ons betreft is het niet meer dan logisch om op deze manier zo veilig mogelijk te genieten van de muziek en feesten. Hier moet iedereen zich van bewust zijn, en als wij zo ons steentje kunnen bijdragen door samen met een gerenommeerd merk als Alpine en een van onze meest invloedrijke artiesten, dan is dat een geweldige mogelijkheid.”

De campagne heeft, samen met de samenwerkingen, ongeveer 11 miljoen mensen wereldwijd bereikt.