Verkoop van oordopjes in de lift Alpine
InAlgemeen

“De steile opmars van de oordopjes in België zet zich onverminderd voort,” bericht het Belang van Limburg. Preventiecampagnes hebben ertoe geleid dat jongeren bekommerd zijn om hun gehoor. Vanaf 1 januari 2013 treedt de nieuwe geluidsnorm in werking, waardoor festivals zich aan de limiet van 100 decibel moeten houden.

“De laatste jaren gaan ze als zoete broodjes over de toonbank”, zegt Ton de Weerd, sales director bij Alpine Hearing Protection, een van de grootste fabrikanten. “De verkoop van de budgetvriendelijke PartyPlug a €12,- is de eerste helft van 2012 met 17% gestegen.”

In Nederland is de Nationale Hoorstichting met het Oorveilig-project van start gegaan om gehoorschade tegen te gaan. Met oordopjes naar een club of festival komt de muziekbeleving ten goede en is er een veel kleinere kans op gehoorbeschadiging.

Het TV-programma “EenVandaag” heeft aandacht aan dit onderwerp besteedt welke te zien is (hier).

Bron: Belang van Limburg (bekijk/download het artikel)

Recente berichten

Reageer

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief