Overslaan naar inhoud

Klantenservice

Vind antwoorden op veelgestelde vragen of neem contact op met onze klantenservice.
Verzending

Bestellingen die op werkdagen voor 20:00 geplaatst zijn, worden op werkdagen op dezelfde dag verstuurd. Deze ontvang je binnen twee werkdagen in huis. Pakketjes worden bezorgd van dinsdag t/m zaterdag. Houd er rekening mee dat nationale feestdagen kunnen zorgen voor een langere bezorgtijd.

Bezorging is gratis voor alle bestellingen!

Nadat je jouw bestelling geplaatst hebt, ontvang je een track-and-trace code van de bezorgdienst. Voor Nederland is dat PostNL en voor België is dat Bpost.

Maak een account aan om jouw bestelstatus gemakkelijk in te zien.

Oordoppen op maat
Als je oordoppen op maat hebt laten maken ontvang je jouw track-and-trace code van bezorgdienst GLS wanneer de oordoppen geproduceerd en ingepakt zijn. Lees meer in de FAQ's over op maat gemaakte producten.

Heb je de email van de bezorgdienst niet ontvangen? Controleer of deze niet in jouw spam terecht is gekomen.

Alle bestellingen worden rechtstreeks bezorgd naar het adres dat je opgeeft.

Bestellingen met 1-2 oordoppen zullen verzonden worden in een brievenbus pakketje. Grotere bestellingen of grotere producten (bijv. een oorkap) worden als pakket verzonden. Momenteel bieden we geen mogelijkheid om bestellingen bij een pick-up point op te halen.

Bestellingen kunnen verzonden worden naar Nederland en België.

Als je jouw bestelling naar een ander land wil laten verzenden, kun je links onderin de website wisselen naar een van onze andere webshops.

Order issues & retouren

Heb je een verkeerd product ontvangen? Geen zorgen. Neem contact op met onze klantenservice via consument@alpine.nl, vermeld je bestelnummer en het verkeerde artikel. Wij sturen je direct het juiste product en regelen de retour van het verkeerde.

Onze excuses als er iets ontbreekt in je bestelling! Neem contact op met de klantenservice via consument@alpine.nl , geef je bestelnummer en het ontbrekende product door. We sturen je het meteen op - zonder extra kosten. Liever winkeltegoed voor onze webshop of je geld terug? Dat kan natuurlijk ook.

Wat vervelend dat je product beschadigd is aangekomen! Stuur onze klantenservice via consument@alpine.nl een berichtje met foto's van het beschadigde artikel. We sturen je kosteloos een vervangend product toe.

We willen dat je blij bent met je aankoop. Daarom bieden wij een 100-dagen tevredenheidsgarantie. Gebruik je product minimaal 10 dagen om het een eerlijke kans te geven. Ben je daarna nog steeds niet tevreden? Dan kun je kiezen voor winkeltegoed in onze webshop of je geld terug.

Je kunt een product retourneren in de volgende gevallen:

Verkeerd besteld: binnen 30 dagen retour, ongeopend en in originele verpakking. Je betaalt zelf de retourkosten. Als je slechts een deel van je bestelling retourneert, krijg je de aankoopprijs van de geretourneerde artikelen terug (oorspronkelijke verzendkosten zijn uitgesloten).
Verkeerd geleverd of defect: stuur een foto van het verkeerde of beschadigde product en wij sturen het juiste of een nieuw product, en betalen de retourkosten.
Ontbrekend product: neem contact op met de klantenservice en we sturen het ontbrekende artikel kostenloos na.
Niet tevreden: we willen dat je 100% tevreden bent met je aankoop en bieden daarom een 100-dagen tevredenheidsgarantie. Als je niet volledig tevreden bent vanwege pasvorm, comfort, geluidsreductie of gebruiksgemak, neem dan binnen 100 dagen na ontvangst van je product contact op met ons serviceteam. We raden je aan om het product minstens 10 dagen te gebruiken voordat je een retourverzoek indient. Je kunt kiezen tussen winkeltegoed voor een toekomstige bestelling of een terugbetaling.

Let op: heb je je Alpine-product via een retailer (zoals Amazon of drogist) gekocht? Dan loopt de retour via hen.

Na ontvangst van je retourpakket betalen we je zo snel mogelijk terug via je oorspronkelijke betaalmethode. Dit gebeurt altijd binnen 5 dagen. Heeft onze klantenservice al een directe terugbetaling goedgekeurd? Dan ontvang je deze ook binnen 5 dagen.

Stap 1: Neem contact op met onze klantenservice
Stuur ons een e-mail met je bestelnummer, productnaam en reden voor retournering naar consument@alpine.nl om het retourproces te starten. Voeg gerust afbeeldingen toe om eventuele schade aan oordoppen te illustreren.


Stap 2: Ontvang retourinstructies
In sommige gevallen ontvang je een nieuw product of een terugbetaling. Als je product geretourneerd moet worden, gelden de volgende stappen:

Stap 3: Verkrijg het retouradres
Wij verstrekken je het adres voor de retournering.

Als de retournering te wijten is aan onze fout (bijv. verkeerd product verzonden, kapot product), betalen wij de verzendkosten en verstrekken we je een retourlabel.
Als je het verkeerde product hebt besteld, ben je verantwoordelijk voor de retourverzendkosten.

Stap 4: Voeg je informatie toe
Zorg ervoor dat je je naam en bestelnummer in het pakket doet, samen met het product dat je wilt retourneren.


Stap 5: Ontvang je terugbetaling
Na ontvangst van je pakket betalen we je zo snel mogelijk terug. Je kunt kiezen tussen winkeltegoed of een terugbetaling naar je oorspronkelijke betaalmethode. Je wordt binnen 5 dagen terugbetaald na ontvangst van je retourpakket. Heb je de terugbetaling, omruiling of het winkeltegoed niet binnen 10 dagen ontvangen? Neem dan contact met ons op.

We hanteren een Fair Use-beleid om ervoor te zorgen dat onze 100-dagen tevredenheidsgarantie toegankelijk blijft voor alle klanten. De volgende regels gelden:

Producten moeten minstens 10 dagen gebruikt worden voordat een retour of terugbetaling wordt aangevraagd.
De garantie geldt alleen voor eerste aankopen van elk producttype.
Claims kunnen worden geweigerd als patronen duiden op misbruik, zoals herhaalde terugbetalingsverzoeken voor hetzelfde producttype.
De garantie geldt voor individuele klanten; bulk- of herhaalde bestellingen vereisen aparte afspraken.
Alpine behoudt zich het recht voor om retour- of terugbetalingsverzoeken te weigeren in geval van misbruik en toekomstige bestellingen uit te sluiten van de tevredenheidsgarantie.

Product-informatie

Als je niet zeker weet welk product het beste bij jou past kan de Alpine keuzehulp jou helpen!

Aan de hand van een aantal vragen wordt geadviseerd welk product de beste match is voor jou.

Help me kiezen

De SNR-waarde (Single Number Rating) is een Europese norm waarmee je de mate van geluidsreducering van verschillende gehoorbeschermers kan vergelijken. Onafhankelijke laboratoria testen de oordoppen en oorkappen om te bepalen wat de SNR-waarde van een oordop is.

In de Verenigde Staten wordt niet een SNR, maar een NRR (Noise Reduction Rating) gebruikt. Die norm is iets strenger dan de Europsese norm. Hoe hoger deze ratings zijn, des te meer de gehoorbescherming dempt.
Vaak worden beide de NRR- als SNR-ratings vermeld op de productverpakkingen van Alpine.


Je leest meer over de SNR en NNR in deze blog.

Instructies voor oordoppen:

  1. Pak met één hand het uiteinde van het oordopje vast (filterzijde).
  2. Trek met je andere hand voorzichtig de bovenkant van je oor omhoog en naar buiten.
  3. Duw het oordopje voorzichtig in de gehoorgang.

Het oordopje is zit goed als je geen pijn of druk voelt. Afhankelijk van het type oordop kun je het dopje verwisselen voor een kleinere of grotere maat om de beste pasvorm te vinden.

Product-specifieke instructies:
Specifieke instructies voor het gebruik van jouw Alpine-product worden beschreven op de specifieke productpagina. Ga naar de productpagina voor meer informatie.

Videoinstructie voor op maat gemaakte oordoppen:

We raden aan om Alpine oordopjes schoon te maken met lauw water en zeep of met de desinfecterende Alpine Clean reinigingsspray.

Droog de oordopjes na het wassen met een vaatdoekje of tissue. Na het drogen zijn de oordopjes direct klaar voor gebruik.

De onderstaande fabrieksgarantie is van toepassing op producten die niet op maat gemaakt zijn.
Lees verder op deze pagina meer over de materiaalgarantie voor oordoppen op maat.

De fabrieksgarantie is 24 maanden geldig, gerekend vanaf de datum van aanschaf zoals aangegeven op het aankoopbewijs.

De resterende garantieperiode geldt voor een vervangend product, of een gerepareerd product. De fabrieksgarantie geeft recht op reparatie tenzij Alpine van mening is dat vervanging of retourneren van het product noodzakelijk is. Alpine is verantwoordelijk voor de kosten en het risico van het transport van en naar de retailer waar je het product hebt gekocht, mits de reparatie onder de fabrieksgarantie valt. Garantie geld alleen in combinatie met een kopie van het gedateerde aankoopbewijs, een duidelijke beschrijving van de klacht en het defecte product en/of foto's van het defecte onderdeel of product.

De fabrieksgarantie komt in de volgende omstandigheden te vervallen:

  • Wanneer de maximum aantal keren gebruik overschreden is.
  • Wanneer je het product zelf hebt aangepast of gerepareerd.
  • Defecten die zijn veroorzaakt door verwaarlozing, nalatigheid of een ongeval en/of door gebruik of onderhoud anders dan beschreven in de gebruiksaanwijzing.
  • Schade aan het product als gevolg van normale slijtage.
  • Onbedoelde of onopzettelijke schade, abnormaal gebruik of onvoldoende onderhoud.
  • Onjuiste opslag of verzorging van het product.
  • Schade door onjuist gebruik of door het niet naleven van de gebruiksaanwijzing.
  • Ontevredenheid over het product met betrekking tot pasvorm, functionaliteit, kleur of ontwerp.
  • Cosmetische schade zoals krassen en verkleuring.

Lifetime warranty
De lifetime warranty garandeert een goed functionerend product tot 5 jaar na aanschaf.

Maximum aantal keren gebruik
De levensduur van Alpine oordoppen hangt sterk af van het gebruik en het onderhoud. Als regel adviseren wij om bij dagelijks en intensief gebruik, het product na 3 tot 6 maanden te vervangen.

Als je oordoppen langere tijd gebruikt, kan deze groter worden en van kleur veranderen. Daarom zijn gloednieuwe oordopjes soms kleiner dan gebruikte oordopjes.

We raden aan om je oordopjes regelmatig schoon te maken en ze bij veelvuldig gebruik om de 3-6 maanden te vervangen.

Bestellen en betalen

Je kan betalen met iDeal, PayPal, Bancontact, creditcard (Visa, Mastercard, Amex, UnionPay en Carte Bancaire), SOFORT, Belfius en KBC/CBC. Je kan ook kiezen voor de snelle checkout via PayPal.

We bieden geen Afterpay, Klarna of andere methodes om later te betalen.

Orders worden vaak erg snel ingepakt. Een order annuleren of wijzigen kan alleen voordat deze ingepakt is.

We kunnen daarom niet garanderen dat ons klantenservice team jouw bestelling op tijd kan wijzigen of annuleren.

Oordoppen op maat

Het bestellen van jouw oordoppen op maat gaat in deze stappen:

  1. Kies en bestel jouw oordoppen op maat met eventuele extra's zoals filters en een draagkoord. Twijfel je over de bestelde kleur of filter? Als je de aanmeting nog niet hebt gedaan, is het mogelijk om je bestelling te wijzigen.
  2. Via de link in de e-mail maak je een afspraak om jouw oordoppen te laten aanmeten. Dit kan bij Alpine in Utrecht of bij een Hans Anders filiaal.
  3. Jouw afdrukken worden omgezet naar een 3D model en worden geproduceerd.
  4. Ongeveer 2-3 weken na het aanmeten ontvang je van GLS jouw oordoppen op maat in jouw brievenbus!

Extra paar oordoppen op maat
We bewaren jouw afdrukken 2 jaar. Als je in de tussentijd een extra paar wil bestellen hoef je niet opnieuw langs te komen voor een aanmeting.
Een set nabestellen kan via dit contactformulier.

Jouw oordoppen op maat ontvang je 2-3 weken* na de aanmeting in een brievenbuspakketje. Je hoeft dus niet speciaal thuis te blijven om het in ontvangst te nemen. Als jouw oordoppen geproduceerd zijn, ontvangt van GLS een email met de track-and-trace code.

Heb je de email van GLS niet ontvangen? Controleer of deze niet in jouw spam terecht is gekomen.

* Door een brand bij onze productie partner is de levertijd langer dan je van ons gewend bent. Houd rekening met minimaal 3 weken. Bedankt voor je geduld!

We willen jou de best mogelijke service bieden voor jouw oordoppen op maat. Daarom bieden we verschillende services en garanties:

100 dagen pasvormgarantie
Als jouw oordoppen op maat toch niet helemaal goed zitten kan je deze binnen 100 dagen na ontvangst kosteloos opnieuw laten aanmeten en produceren.
Een pasvormprobleem kan je melden via dit formulier.

Gratis lektest
We adviseren voor ieder paar nieuwe oordoppen op maat een lektest. Daarbij controleren we of jouw oordoppen goed aansluiten. Zijn jouw oordoppen niet goed binnen 100 dagen na ontvangst? Dan kunnen we meteen nieuwe aanmeting en productie onder deze garantie verzorgen.
Lees hier meer over onze gratis lektesten.

1 jaar materiaalgarantie
Hebben jouw oordoppen op maat schade? Geen zorgen, al onze op maat gemaakte producten zijn gedekt door één jaar materiaalgarantie. Schade die binnen deze periode bij normaal gebruik optreedt, valt onder deze garantie. Deze garantie vervalt bij onjuist gebruik van de oordoppen, of bij het maken van aanpassingen aan de oordoppen zonder toestemming van Alpine.
Schade aan jouw oordoppen op maat kan je melden via dit formulier.

Verliesregeling
Je oordoppen kwijtraken is natuurlijk zonde. Daarom biedt Alpine een verliesregeling voor op maat gemaakte oordoppen. Deze kan je alléén aanschaffen tijdens het bestellen van jouw oordoppen. Als je jouw oordoppen toevoegt aan het mand, kun je de verliesregeling via een pop-up toevoegen aan je bestelling. Als je jouw oordoppen binnen 12 maanden kwijtraakt, kun je eenmalig beroep doen op deze regeling.
Lees hier meer over de verliesregeling

Als jouw oordoppen op maat toch niet helemaal goed zitten kan je deze binnen 100 dagen na ontvangst kosteloos opnieuw laten aanmeten en produceren.

Niet goed, geld terug garantie
Heb je jouw oordoppen op maat opnieuw laten produceren, maar zijn deze alsnog niet helemaal naar wens? Dan kan je jouw aankoopbedrag terug krijgen.
Lees meer over onze service en garanties voor oordoppen op maat.

Hans Anders is onze partner voor oordoppen op maat, zodat je ook bij jou in de buurt terecht kan voor de aanmeting. Het is belangrijk om te weten dat je voor service en garantie alléén terecht kan bij de plek waar je jouw oordoppen op maat gekocht hebt.

Koop je jouw oordoppen op maat bij Alpine, maar laat je deze aanmeten bij een Hans Anders? Dan kan je gewoon bij ons terecht voor service en garantie.
Heb je jouw Alpine oordoppen op maat gekocht bij Hans Anders? Neem dan contact op met Hans Anders voor service en garantie. In dat geval kunnen wij je helaas niet helpen.

Nieuwsbrief

Je kan je aanmelden voor onze nieuwsbrief via de pop-up of via het e-mailveld helemaal onderin de website. Een leuke extra: als je je aanmeld ontvang je een 10% kortingscode.

Als je je hebt aangemeld voor onze nieuwsbrief ontvang je per e-mail een kortingscode. Heb je deze niet ontvangen? Controleer dan je spam, ongewenste e-mail of promoties map.

Als je de code nog steeds niet kunt vinden, neem dan contact op met de klantenservice.

Je krijgt tips over oorverzorging van experts, eerder toegang tot nieuwe productlanceringen, speciale aanbiedingen en exclusieve kortingen. Plus je ontvangt 10% korting op je eerste bestelling.

Elke e-mail bevat een afmeld link. Kan je deze niet vinden? Onze klantenservice helpt je graag verder.

Wil je als bedrijf bestellen bij Alpine?

Bekijk onze pagina's voor bedrijven en neem contact op om meer te leren over onze oplossingen voor festivals, clubs, venues, races, influencers en andere zakelijke samenwerkingen.