Retourneren & Garantie

Wat moet ik doen als ik een incompleet of defect product heb ontvangen?

Universele oordoppen
Wij stellen onze producten met de grootst mogelijke zorg samen. Heb je toch het idee dat er iets mist bij het geleverde product of dat er iets defect is? Neem dan contact op met onze klantenservice (gelieve incl. foto). We streven er naar om je indien nodig zo snel mogelijk van de missende onderdelen of een nieuw product te voorzien.

Op maat gemaakte oordoppen
Wij stellen onze producten met de grootst mogelijke zorg samen. Heb je toch het idee dat er iets mist bij het geleverde product of beschadigd is? Klik dan hier om een aanvraag in te dienen bij schade. Klik hier in het geval dat er iets ontbreekt aan uw bestelling.

 

Hoe kan ik mijn universele oordoppen retourneren?

De meeste Alpine producten zijn voorzien van een zegel. Deze producten kunnen in verband met hygiëne niet geretourneerd worden als deze verzegeling verbroken is. Is een artikel kwalitatief niet in orde, neem dan contact met onze klantenservice op.

Herroepingsrecht bij levering van producten
Bij de aankoop van producten heb je de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste veertien dagen. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door of namens jou. Tijdens deze termijn zal je zorgvuldig met het product en de verpakking omgaan. Je zal het product slechts in die mate uitpakken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of je het product wenst te behouden. Daarbij zal je de verzegeling niet breken. Als je van jouw herroepingsrecht gebruik maakt, zal je het product met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en verpakking aan Alpine Nederland B.V. retourneren, conform de door Alpine Nederland B.V. verstrekte instructies.

Kosten in geval van herroeping
Indien je gebruik maakt van het herroepingsrecht, dien je de kosten voor de retourzending zelf te dragen. Stuur je de complete bestelling retour dan ontvang je het volledige aankoopbedrag inclusief de verzendkosten van de bestelling terug. Stuur je alleen een deel van de bestelling terug, dan zal het aankoopbedrag van het desbetreffende product exclusief de betaalde verzendkosten van de bestelling teruggestort worden. De terugbetaling geschiedt binnen 14 dagen na ontvangst van de retourzending.

De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

Uitsluiting herroepingsrecht
Indien je niet over een herroepingsrecht beschikt, kan dit door Alpine Nederland B.V. alleen worden uitgesloten indien Alpine Nederland B.V. dit duidelijk in het aanbod, tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.

 

Ik heb een verkeerd product gekregen. Wat nu?

Universele oordoppen
Wij stellen onze producten met de grootst mogelijke zorg samen. Heb je toch het idee dat er iets mist bij het geleverde product of dat er iets defect is? Neem dan contact op met onze klantenservice (gelieve incl. foto). We streven er naar om je indien nodig zo snel mogelijk van de missende onderdelen of een nieuw product te voorzien.

Op maat gemaakte oordoppen
Wij stellen onze producten met de grootst mogelijke zorg samen. Heb je toch het idee dat er iets mist bij het geleverde product of beschadigd is? Klik dan hier om een aanvraag in te dienen bij schade. Klik hier in het geval dat er iets ontbreekt aan uw bestelling.

 

Ik heb problemen met de pasvorm of demping van mijn product. Wat nu?

Pasvorm universele oordoppen
Voor de maatvoering van de universele oordoppen is een gemiddeld formaat oor als maatstaaf genomen. Dankzij het thermoplastische materiaal vormen de oordoppen zich naar de gehoorgang. Maar iedere gehoorgang is anders. De gehoorgang is kan wat groter of kleiner dan gemiddeld zijn.

Gaan de oordoppen erg diep in de gehoorgang en krijg je ze maar met moeite eruit?

Dan lijkt het erop dat je een wat grotere gehoorgang hebt. We adviseren om oordoppen op maat te laten maken.

Krijg je de oordoppen maar met moeite in en vallen ze er soms ook uit?

Dan is de kans groot dat je een wat kleinere gehoorgang hebt. In dit geval adviseren we om de Alpine Pluggies Kids te proberen of oordoppen op maat te laten maken.

Demping universele oordoppen
Vind je dat je oordoppen niet genoeg geluid dempen? Dit kan komen door pasvormproblemen, zoals hierboven beschreven. Het kan ook zijn dat je anders gevoelig bent voor geluiden. We adviseren dan om te kiezen voor een ander product. Hieronder vind je een overzicht van de dempingswaarden per product. Let wel op dat niet ieder product geschikt is voor elk doeleinde.

 

Hoe zit het met garantie op op maat gemaakte oordoppen?

Als het om garantie gaat, zijn er twee verschillende types garantie: pasvormgarantie en materiaalgarantie.

Pasvormgarantie
Na ontvangst van je oordoppen geldt een pasvormgarantie van drie maanden. Het is van belang dat je binnen deze periode contact met ons opneemt als je niet tevreden bent over de pasvorm of demping van je oordoppen. Klik hier om een pasvormprobleem door te geven.

Materiaalgarantie
Is er een scheur ontstaan in het materiaal van de oordop en de oordop is nog niet ouder dan 12 maanden? Dan valt dit onder de materiaalgarantie. Er zal dan een nieuwe oordop geproduceerd worden. Klik hier om een schade aan je oordoppen door te geven. Wij informeren je vervolgens verder over hoe we het probleem oplossen.